Botkyrkadialogen

Botkyrkadialogen är en möjlighet för dig som bor i Botkyrka att prata med dina politiker om saker du vill förbättra i din vardag. Dina förslag fångas upp av en politisk grupp som kallas Dialog- och demokratiberedningen. Målet med dialogen är att tillsammans göra Botkyrka bättre.

Tre flickor i Fittja

Dialoger i ditt område

Botkyrkadialogen kommer löpande att finnas på plats i de olika kommundelarna i Botkyrka.

Två medelålders män står bredvid varandra och ser ut att prata och skratta. I bakgrunden skymtar Tullinge centrum.

Dialog- och demokratiberedningen

I dialog- och demokratiberedningen sitter tretton ledamöter från samtliga politiska partier i kommunfullmäktige.

Två tjejer i Tullinge

Om Botkyrkadialogen

Botkyrkadialogen är en del av Botkyrka kommuns närdemokratiarbete.

Aktuellt om Botkyrkadialogen

Nästa dialogområde på tur är Grödinge. Så snart datum och platser för dialogen är satta så kan du läsa om det här.

Tillsammans gör vi Botkyrka bättre!

Delta digitalt

Om du inte kan komma till platserna där Botkyrkadialogen är så kan du delta digitalt på dialog.botkyrka.se