Näringslivet i Botkyrka

Välkommen till Näringslivet i Botkyrka! Här möter du inspiratörer, får tips och koll på det sjudande entreprenörskap som du är en del av.

För 2023 tilldelades Botkyrka kommun åter igen förstaplatsen som bästa tillväxtkommun av Stockholms läns 26 kommuner. Stort tack till alla duktiga företagare som bidrar till kommunens tillväxt och med nya arbetstillfällen!

Bästa tillväxtkommun. I topp 2016-2022.

Tryggare och snyggare busstation, nya bostäder och butikslokaler samt förbättrade gång- cykel- och bilvägar = framtidens Tumba

21 mars var det näringslivsfrukost, för Botkyrkaföretagare och andra intresserade, som handlade om spännande utvecklings- infrastruktur- och trygghetssatsningar .

Två kvinnor och en man sitter och fikar vid ett bord.

Efterlängtad och nyöppnad matbutik ser redan expansionsbehov

Mbasey Toray är en av alla de 165 kvinnor som startade företag i Botkyrka förra året. De jobbar med allt ifrån metallegoarbeten, taxiverksamhet och hårvård till litterärt och konstnärligt skapande. Och inom livsmedel, som Mbasey

Näringslivsenheten står glada framför Tumbascenen i vintrig utomhusmiljö.

Att göra det lätt att göra rätt, starta företag, expandera och etablera – det är Botkyrkas bästas melodi.

Möt Stina Lundgren, Kommunstyrelsens ordförande (M) och ta del av hennes och det nya politiska styret – Botkyrkas bästas, syn på hur de vill bevara och utveckla Stockholmsregionens bästa företagsklimat.

Inspiration, tips och nyheter

Mer information och tips till dig som företagare

botkyrka.se/foretag hittar du råd, tips och information för dig som företagare i olika situationer.

Vill du boka ett besök med näringslivsenheten? Maila oss på foretag@botkyrka.se.

På gång

Aktiviteter och erbjudanden från oss och våra samarbetspartners:

Vill du veta mer om hur offentlig upphandling fungerar?
Hos Upphandlingsmyndigheten kan du läsa mer om hur offentlig upphandling går till och vad lagen om offentlig upphandling (LOU) innebär.

Se också Botkyrka kommuns film för en genomgång av hur offentlig upphandling fungerar i kommunen.

Almi – Från ord till handling. Titta när det passar dig!

En serie korta program från Almi där vi pratar om hållbarhet, eller rättare sagt pratar om hur man går från att bara prata, till att faktiskt göra saker. Läs mer här

Prenumerera på näringslivsnytt

Näringslivsnytt är ett nyhetsbrev för dig som är intresserad av näringslivet i Botkyrka. Här får du även inbjudningar till spännande event från oss och företagsfrämjande organisationer​.

Anmäl dig för en prenumeration här.