Jensen Kvarnsjön

Exteriörbild av Jensen grundskola Kvarnsjön

Öppet hus

Besök oss på öppet hus! Ta chansen att träffa lärare, skolledning och bekanta dig med oss inför att du ska välja skola för ditt barn.

Årskurs: F–9
Fritidshem
Antal elever: ca 600

Jensen grundskola Kvarnsjön är en skola som prioriterar de områden som är avgörande för att klara framtida studier och har fokus på svenska, engelska och matematik. Skolan passar elever med höga ambitioner. Vi söker dig som vill gå på en skola som värdesätter ordning och studiero, lärarledda lektioner och bildning. Vi har t. ex. daglig läsning av litteratur.

Vi öppnar nu en helt nytt campus vid Kvarnsjön, årskurs F–9 till hösten 2020. Med detta projekt kommer vi att kunna erbjuda en skola där studier är i fokus, samt ett rikt utbud av sporter och konst & kultur för alla åldrar. Målet är att bli Botkyrkas främsta skola.

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Som vårdnadshavare kan du följa ditt barns skolgång och kan till exempel se närvaro, schema, resultat, skolans matsedel och rapportera frånvaro.

Om Vklass

Päivi Säteri
paivi.sateri@jenseneducation.se

Biträdande Rektorer
Ozan Camlibel
ozan.camlibel@jenseneducation.se

Tove Ekberg
tove.ekberg@jenseneducation.se

Administratör
Hanna Hellerfors
hanna.hellerfors@jenseneducation.se

Tant Gredelins väg 2-6
147 60 Uttran

Jensen grundskola Kvarnsjön

Tillgänglighet

Vill du veta mer om Jensen Kvarnsjöns fysiska tillänglighet? Här finns information om belysning, av- och påstigning, anpassning av lokalerna med mera.

Tillgänglighetsdatabasen