Välkommen till Bäverhyddan

Med Körsbärsparken och skogen som närmaste granne arbetar vi med lek och rörelse för att bygga nyfikna, glada och trygga barn!

Fakta om förskolan

Område: Tullinge

Avdelningar: 4 st

Barn: 80 st

Vår inriktning

Förskolan Bäverhyddan har fyra avdelningar för cirka 80 barn; två avdelningar för 1-3 åringar och två avdelningar för 3-5 åringar. Förskolan ligger mitt i ett stort villaområde med Körsbärsparken och skogen som nära granne.

Förskolan har ett gemensamt torg i mitten där barn kan mötas i lek och andra utmanande aktiviteter och här äter också de äldsta barnen lunchbuffé. Våra måltider lagas av vår kock i förskolans egna kök.

Vi har en härlig gård med mycket grönska, öppna ytor och skogsdunge för motorisk lek. Gården har utmaningar för alla åldrar, där bland annat vår skogsdunge utmanar motorik och koordination.

Vi firar många högtider tillsammans varje år och en egen högtid är vår ljusmanifestation. Barnen tillverkar ljuslyktor som ställs ut samlat på vår gård och vårdnadshavare bjuds in till fest på seneftermiddagen när ljusen brinner vackert i mörkret.

Varje dag utmanar vi barnen i deras språkutveckling genom att samtala om sagor, om nya ord och begrepp kopplat till de projekt vi arbetar med. Vi har också språksamlingar med rim och ramsor och varje stund i vardagen där vi pratar och benämner det vi gör för att ge barnen ett rikt språk.

Förskolan Bäverhyddan ligger på Oxelvägen 38, 146 48 Tullinge
Förskolan Bäverhyddan i Google maps

Förskolan inbjuder till mötesplatser för lek och lärande både inom- och utomhus

Madeleine Örn, biträdande rektor

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Tullinge norra förskoleenhet.
tullingenorraforskoleenhet@botkyrka.se

Tf. rektor
Carita Laajala
carita.laajala@botkyrka.se

Biträdande rektor

Madeleine Örn
madeleine.orn@botkyrka.se

Administratör
Kim Rodin
kim.rodin@botkyrka.se

Avdelningar
Eld: 0701-83 63 35

Jord: 0701-83 63 36

Luft: 0727-01 31 60

Vatten: 0701-89 63 47

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.