Välkommen till Hjorten

Hjorten är en lite mindre förskola som ligger i ett lugnt radhusområde i Tumba, med närhet till skogen och fina naturområden. Hjorten har en genomarbetad gård där varje del tas till vara och utvecklas kontinuerligt.

Fakta om förskolan

Område: Tumba

Avdelningar: 3 st

Barn: 60 st

Vår inriktning

Hjortens gård erbjuder olika aktiviteter och den närliggande skogen utnyttjas regelbundet som en plats där undervisning erbjuds. Här möts barnen av professionella och engagerade pedagoger som arbetar aktivt med att ge varje barn en trygg och givande dag i stimulerande lärmiljöer. Förskolan ligger i ett plan och har eget kök med lokalt lagad mat.

På förskolan Hjorten har vi barns språkutveckling som prioriterat område. Vi arbetar för att alla barn ska tillgodogöra sig ett rikt språk genom lekfulla sammanhang och med hjälp av goda pedagogiska relationer.

På vår förskola firar vi olika högtider och traditioner utifrån barnens intressen och förskolans läroplan. Vi uppmärksammar bland annat FN-dagen där vi pratar om barnkonventionen och barns rättigheter och vi rockar sockorna och lyfter det positiva med att vara olika. Vi uppmärksammar även mer traditionella högtider tillsammans med barnen.

I slutet av våren bjuder vi in till någon typ av avslutning där barnen får möjlighet att dela med sig av de projekt vi arbetat med under året. Vi har även återkommande och organiserade tillfällen där alla barn på förskolan samlas för att sjunga och röra på sig.

Hitta hit

Förskolan Hjorten ligger på Rådjursvägen 225, 147 34 Tumba
Förskolan Hjorten i Google maps

Delaktighet och lärande hos våra barn för en hållbar framtid

Tumba södra förskoleenhets vision

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Tumba södra förskoleenhet.
tumbasodraforskoleenhet@botkyrka.se

Ann-Charlotte Carlsson
anne-charlotte.carlsson@botkyrka.se

Biträdande rektor
Åsa Myrman Blomgren
asa.myrman.blomgren@botkyrka.se

Avdelningar

Blå: 070-182 61 16

Gul: 070-182 61 15

Röd: 070-182 61 17

Jordgubb: 072-209 35 00

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.