Välkommen till Opalen

Förskolan Opalen ligger vackert inbäddad i ett skogsområde, en bit ifrån trafikerade bilvägar. Barnen möts av ljusa och moderna lärmiljöer som bjuder in till lek och lärande i mindre grupper. Det man kan lära sig inne, kan man också lära sig ute på vår stora och inspirerande gård.

Fakta om förskolan

Område: Storvreten

Avdelningar: 8 st

Barn: ca 140 st

Vår inriktning

Hos oss är alla barn viktiga individer med lika värde. Vi arbetar medvetet för att skapa goda relationer till både vårdnadshavare och barn redan vid introduktionen. Det skapar trygghet hos barnen så att lärande och utveckling kan ske. Ett av våra viktigaste fokusområden är att arbeta språkutvecklande, det gör vi på ett medvetet sätt under hela dagen och med alla barn.

Vår förskola erbjuder stimulerande pedagogiska lärmiljöer för varje barns intressen och behov. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid och ger verktyg till barnen för att bemöta den alltmera komplicerade världen utanför förskolan.

På vår förskola bjuder vi in till flera aktiviteter som är mycket uppskattade av både barn och föräldrar. Varje år har vi en sommarfest tillika avslutningsfest för blivande skolbarn tillsammans med vårdnadshavare. Vi firar även midsommar med traditionsenlig lunch samt bjuder in till jullunch då jultomten kommer på besök. Ytterligare en uppskattade tradition är vår höstfest då vi har ansiktsmålning och rörelselekar!

Opalen erbjuder finskspråkig undervisning.

Förskolan Opalen ligger på Stupvägen 3, 147 50 Tumba
Förskolan Opalen i Google maps

Nu skall vi gå på restaurang

Sade ett barn som besökte vår matsal för första gången

Barnomsorg i Botkyrka

Vi fortsätter att satsa på våra förskolor i kommunen. Satsningen ger barnen en trygg, pedagogisk, kreativ miljö som bidrar till ett livslångt lärande. Detta bidrar till språkutveckling och förberedelse inför skolan. Barnen får också nya vänner och stark gemenskap när de leker tillsammans på förskolan.

Förskolan tillhör Tumba östra förskoleenhet.
tumbaostraforskoleenhet@botkyrka.se

Lotta Gustavsson
lotta.gustavsson@botkyrka.se

Biträdande rektor
Seija Wehmeyer
seija.wehmeyer@botkyrka.se

Avdelningar

Bäcken: 070-204 34 41

Droppen: 072-596 68 70

Forsen: 072-596 68 69

Källan: 072-596 68 66

Regnbågen: 072-596 68 68

Solstrålen: 070-205 11 43

Snäckan: 070-2574845

Älven: 070-204 46 67

Opalens kök: 070-204 09 27

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.