Botkyrka skyttecenter

Botkyrka Skyttecenter är en regional anläggning och ägs gemensamt av Botkyrka kommun, Huddinge kommun och Stockholm stad. Det är cirka 16 föreningar från dessa 3 kommuner som får nyttja anläggningen.

Botkyrka Skyttecenter hette tidigare Hacksjöns skjutbana. Det är en av Sveriges större skjutanläggningar och har varit aktiv sedan tidigt 1970-tal. Botkyrka kommun har driftsansvaret för anläggningen.

Botkyrka skyttecenter.

Bokning och kontakt

Boka bana i IBGO

Kontakta oss: botkyrkaskyttecenter@botkyrka.se

Medlemsföreningar

Gripen Pistolklubb

En mycket aktiv klubb som bedriver samtliga skjutdiscipliner som bedrivs inom både SPSF och SDSSF.

Klubben fokuserar på god klubbgemenskap, hög aktivitetsnivå, ett riktigt bra utbildningsprogram, och arrangerar även flera stora mästerskap inom olika grenar varje år. Medlemmarna består av tjejer och killar i alla åldrar, som alla delar en passion för skytte.

Vi skjuter året runt på Hacksjöbanan och Sandabanan i Västerhaninge, men även i Farstahallen under vinterhalvåret.

Kontakt via klubbens hemsida: www.gripenpk.se

Stockholm Central SKF

ninaNsire@gmail.com

peter.waara@gmail.com

300m Banskytte Fältskytte 6.5mm

Botkyrka Skytteförening

Ordförande: Kent Westman

botkyrkaskf@gmail.com

Botkyrka skytteförening

Vi bedriver enbart gevärsskytte (22lr) 50m och luftgevär 10m. Botkyrka SKF är en utpräglad ungdomsförening men vi har även några aktiva seniorer som även är ledare/instruktörer för ungdomarna. För att få delta i vår verksamhet ska man ha fyllt 11 år.

Katarina Skytteförening

katarinabr@benchrest.nu

Bänkskytte med gevär i nationella som internationella klasser på 100, 200, 300 och 500 meter.

Katarina Pistolskytteförening

info@katarinapsf.se

Katarina pistolskytteförening bedriver tränings- och tävlingsverksamhet i pistol. Föreningen är med i Svenska pistolskytteförbundet samt Svenska skyttesportförbundet och utövar bl a banskytte, fältskytte, springskytte, grovpistol, sportpistol, standardpistol, fripistol och luftpistol.
Under sommarhalvåret skjuter vi på Botkyrka skyttecenter och vinterhalvåret i huvudsak i Brännkyrkahallen samt Farstahallen.

Grödinge PSK

Kontaktperson: Robert Lundgren

ordforande@grodingesk.com

Vi bedriver samtliga grenar inom Svenska Pistolskytteförbundet samt Svenska Dynamiska Sportskytteförbundet.

IFK Tumba SOK

tmok.nu

Föreningen bedriver orienteringsskytte.

Mälärhöjdens Pistolskyttar

info@mpsskytte.se

Pistolskyttegrenar godkända av Svenska Pistolskytteförbundet och Svenska Sportskytteförbundet.

Stockholms Amatör Förening

Gevärsskytte: Lennart@stockholm-amator.com

Pistolskytte: pistolskytte@stockholm-amator.com

Stockholms Amatör Förening bedriver för närvarande skytte med gevär på Botkyrka Skyttecenter. Vi skjuter på 300 m nationellt banskytte samt på 50 m korthållsgevär.
Föreningen bedriver också precisionsskytte med Pistol.

Södertälje Estniska Sportskytteklubb

Sekreterare Leelo Pukk

leelo.pukk@gmail.com

Sportpistol, Standardpistol, Grovpistol

Stockholms LVF Skytteklubb

Stockholms LVF Skytteklubb
104 62 STOCKHOLM

Vi bedriver främst Nationellt skytte och IPSC Svenska Dynamiska Sportskytteförbundet i samtliga delgrenar.

Läs mer om Dynamiskt skytte