Stäng meddelande

Bygglovsassistent/administrativ assistent till Botkyrka kommun


Om arbetsplatsen

Vill du utvecklas tillsammans med oss i en kommun som är långt ifrån lagom? Är du också målinriktad, engagerad och drivs av att vara med och utveckla samhället, då kommer du att trivas hos oss! Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. På samhällsbyggnadsförvaltningens bygglovsenhet arbetar idag 22 personer vars uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, anmälningspliktiga åtgärder, utöva tillsyn över olovligt byggande, ge vägledning samt handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Vår arbetsplats är i kommunalhuset i Tumba Nu söker vi dig som vill förstärka vår bygglovsadministration som bygglovsassistent. Detta är ett föräldrar vikariat med start så snart som möjligt, som löper minst 1 år framåt. Vi erbjuder dig ett varierat arbete med stort eget ansvar där noggrannhet och serviceförmåga är avgörande!

Arbetsuppgifter

Som bygglovsassistent kommer du att vara en av tre i gruppen som jobbar som administrativt stöd till bygglovsenheten. Enheten har genomgått en stor digitaliseringsresa de senaste åren och vi söker dig som vill vara med oss på den framtida utvecklingen. Du kommer, tillsammans med kollegor, arbeta med att förbättra och utveckla vårt digitala arbetssätt ytterligare, för att bland annat förenkla för våra medborgare i Botkyrka kommun. Till största del kommer du arbeta i vårt ärendehanteringssystem ByggR, och fungera som en systemadministratör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära: • Att ajourhålla vårt ärendehanteringssystem och se till att vi följer våra processer • Kvalitetssäkring och kontroll av våra leveranser • Administration av bokningar • Rapportering till exempel till SCB • Fungera som expert vid registrering, expediering och arkivering • Fakturahantering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet från administrativt arbete och kvalificerad service gärna i offentlig förvaltning eller myndighet. Om du har kännedom om bygglovsprocessen, plan- och bygglagen samt erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd inom samhällsbyggnad i offentlig förvaltning så ses detta som meriterande. I rollen kommer du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina arbetskamrater. Det krävs därför att du har en god samarbetsförmåga men också ett lösningsfokuserat förhållningssätt där du känner dig trygg i din roll. Självklart tycker du det är roligt att jobba med administration vilket också kräver att du är noggrann, organiserad och kan planera ditt arbete väl. Då vi är en organisation i förändring söker vi dig som har ett flexibelt förhållningssätt och som ser möjligheter i förändringar och utmaningar och som bidrar med engagemang och kompetens. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte att visa ditt intresse, utan ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

Övrigt

Arbetsform

Tidsbegränsad anställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde:

Varaktighet: 6 månader eller längre

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Annelie Fager, Bygglovschef

Telefon: 070-285 63 20

E-post: annelie.fager@botkyrka.se


Facklig(a) företrädare

Helena Rovtjanin Odenskiöld, Vision

Mobil: 0708 632836

E-post: helena.rovtjanin-odenskiold@botkyrka.se


Sista ansökningsdatum: 2020-04-05

Ange referensnummer: sbf/2020:68


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 30 januari 2020