Stäng meddelande

Botkyrka kommun söker koordinator till Medborgarcenter


Arbetsuppgifter

Som koordinator är du ett mycket viktigt stöd i det dagliga arbetet för våra två arbetsledare på medborgarcenter. Arbetsledarna har ett operativt ansvar för fem medborgarkontor och för personalen samt för receptionen i kommunhuset. Du är närmaste kontaktperson till samhällsvägledarna på medborgarkontoren gällande många frågor. Bemanningsplaneringen på såväl kort som lång sikt ansvarar du för, så att vi kan erbjuda en hög service och tillgänglighet till kommuninvånarna vid deras kontakt med kommunen. Du sitter i ledningsgruppen för medborgarcenter och förväntas bidra till verksamhetsutvecklingen inom dina ansvarsområden och enheten. Du rapporterar till enhetschef. Exempel på ansvarsområden: Bemanningen och schemaläggning för ca 40 medarbetare Framtagandet av nyckeltal- och statistikuppföljning Vara behjälplig med administrationen vid rekrytering. Ansvarig för att beställa kontorsmaterial till alla fem medborgarkontoren. Leverantörskontakter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom servicesektorn med fokus på ett gott bemötande. För att lyckas i rollen bör du även ha mycket goda kunskaper i Excell samt vara flexibel i att kunna använda olika arbetsverktyg och verksamhetssystem. Du har redan idag en gedigen erfarenhet inom administration, med stor erfarenhet av schemaläggning, personal- och ekonomiadministration. Vi ser också att du har intresse för samhällsfrågor och den kommunala verksamheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga och rollen innebär mycket olika kontaktytor. Du har därför förmågan att vara effektiv, flexibel, noggrann och lösningsorienterad. Du har stor vana av att arbetsuppgifterna kan skifta snabbt. Du är även tydlig i din kommunikation och ha förmågan att se helheten i en organisation.

Arbetsplatsen

Om du trivs med att arbeta i en nyckelroll som spindeln i nätet tillsammans med engagerade och drivna kollegor i ett klimat som är präglat av arbetsglädje och ansvar, då kommer du att trivas i denna rollen hos oss. Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 94 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Enheten medborgarcenter ingår i kommunledningsförvaltningens kommunikationsavdelning. Kommunikationsavdelningens uppdrag är bland annat att utveckla kontakten och servicen till medborgarna för att skapa förutsättningar för deras medskapande som aktiva samhällsmedborgare i Botkyrka kommun. Kommunikationsavdelningen ansvarar för kommunikations-, digitaliserings-, IT och medborgarservicefrågorna i kommunen och samordnar kommunens interna och externa kommunikation.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde:

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Maria Von Sterneck

Mobil: 0737-07 71 70

E-post: maria.vonsterneck@jurek.se


Facklig(a) företrädare


Sista ansökningsdatum: 2019-10-16

Ange referensnummer: A904393


Du erbjuds I Botkyrka har vi ledstjärnan medborgarens fokus och vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska kommunens ledord känner du igen dig i dem och beskrivningen ovan då passar vi för varandra! Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 201910-16. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Botkyrka kommun. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria von Sterneck via mejl: maria.vonsterneck@jurek.se eller på 073 70 771 70.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 juni 2019