Stäng meddelande

Samhällsvägledare


Arbetsuppgifter

Som samhällsvägledare ger du information, upplysning och vägledning till Botkyrkas medborgare i alla våra kommunikationskanaler; personligt möte, telefon, e-post, sociala medier och andra digitala forum. Du kommer även att jobba administrativt med den handläggning som förekommer på medborgarcenter. Arbetsplats för medborgarcenters samhällsvägledare är kommunens medborgarkontor som finns i kommunens fem kommundelar. Enheten medborgarcenter bildades 1 januari 2018 genom en sammanslagning av kontaktcenter och våra medborgarkontor. Då enhetens organisatoriska förändring fortfarande pågår innebär det att du måste vara öppen för att våga prova nya idéer, metoder och arbetssätt. Vi erbjuder dig möjligheten att göra skillnad. Det är viktigt att du har ett gott bemötande och brinner för service. Vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare och följer rutiner och riktlinjer. Våra medborgare i Botkyrka ska ges rätt information och rådgivning vid första kontakten med kommunen, därför är det viktigt att du ständigt tar eget ansvar och håller dig uppdaterad med förändringar som sker inom förvaltningar och andra myndigheter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällskunskap/statsvetenskap eller har motsvarande erfarenhet/utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha ett professionellt och ett bra bemötande, vara generalist och ha god allmänbildning. Det är viktigt att du har en grundläggande kunskap om hur samhället, offentliga verksamheter, andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Du ska ha goda IT-kunskaper samt stor IT-mognad dvs. vara flexibel och kunna använda olika arbetsverktyg och verksamhetssystem. Du bör dessutom ha en vana och skicklighet i informationssökning via olika kanaler samt en god förmåga att hantera sociala medier. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka dig korrekt och enkelt i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsplatsen

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 92 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Enheten medborgarcenter ingår i kommunledningsförvaltningens kommunikationsavdelning. Kommunikationsavdelningens uppdrag är bland annat att utveckla kontakten och servicen till medborgarna för att skapa förutsättningar för deras medskapande som aktiva samhällsmedborgare i Botkyrka kommun. Avdelningen ansvarar för kommunikations-, digitaliserings-, och medborgarservicefrågorna i kommunen och samordnar kommunens interna och externa kommunikation.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal platser: 4


Kontaktperson(er)

Maria Gallo, Arbetsledare

Mobil: 072-215 49 97


Facklig(a) företrädare

Sevda Demirel , samhällsvägledare

Telefon: 072 596 62 53

E-post: sevda.demirel@botkyrka.se


Sista ansökningsdatum: 2019-02-17

Ange referensnummer: A846879


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 31 oktober 2018