Stäng meddelande

HR specialist


Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta både operativt och strategisk med verksamhets- och chefsstöd. Arbetsuppgifterna sträcker sig över hela HR området. I arbetet ingår att proaktivt och självständigt driva olika HR frågor. Du föreslår förbättringsåtgärder och ser över och medverkar i utformningen av arbetsprocesser och rutiner om HR området. Du kommer att arbeta med stöd och rådgivning till förvaltningens chefer inom bland annat rehabilitering, arbetsmiljöfrågor, löneöversyn, rekrytering och omställning. Du kommer även ingå i det nätverk av HR-specialister som finns på andra förvaltningar och på den centrala HR-funktionen på kommunledningsförvaltningen.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning och flerårig erfarenhet från självständigt HR-arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Du är lyhörd för verksamheternas förutsättningar och behov. Det är viktigt att du är strukturerad, systematisk och har god ordning och reda. Du har förmåga att självständigt driva frågor, har goda arbetsrättsliga kunskaper samt vana av att hantera mer komplexa individärenden. Som person är du flexibel men med ett stort mått av integritet. Du har förmågan att samarbeta och bygga relationer och samtidigt ifrågasätta och ställa krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarvarumärket och av rekrytering, gärna från tekniska verksamhetsområden. Det är viktigt att du har analytisk färdighet och förmåga att dra slutsatser av nyckeltal och statistik. Tidigare erfarenhet av arbete med lönebildning är värdefullt. Vänta inte med din ansökan! Vi kommer att intervjua löpande under hela rekryteringsprocessen!

Arbetsplatsen

Botkyrka kommun sträcker sig från Mälaren i norr till Himmerfjärden och är, till ytan sett, länets största kommun. En viktig del av vår verksamhet är att planera, bygga och förvalta det samhälle vi lever i. På samhällsbyggnadsförvaltningen och tekniska förvaltningen finns verksamheter såsom bygglov, plan, kart- och mät, miljö, mark och exploatering, gata/park, VA, fastighet och städservice. För att stödja verksamheterna finns en administrativ enhet som arbetar på uppdrag av båda förvaltningarna. Enheten omfattar förutom HR också kommunikation, IT, nämndsekretariat och registrator och vi är sammanlagt 18 medledare. Vår arbetsplats är i kommunhuset i Tumba, ett stenkast från pendeltågsstationen.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Tina Gustafson, tf administrativ chef

Telefon: 0761385988

E-post: tina.gustafson@botkyrka.se


Facklig(a) företrädare

Pinar Orhan, Vision

Telefon: 072-746 43 00

E-post: pinar.orhan@botkyrka.se


Sista ansökningsdatum: 2018-12-17

Ange referensnummer: sbf/2018:458


Skriv ut
Senast uppdaterad: 31 oktober 2018