Stäng meddelande

Chefsresurs - administratör


Arbetsuppgifter

Rollen som chefsresurs innebär att vara ett administrativt stöd. Uppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: - Bemanna och samordna vakanser - Hantera fakturor - Löneadministration - LSS assistansredovisning - Beställningar av varor - Administration av behörighet - Behjälplig vid rekrytering Du arbetar med bemanning på lång och kort sikt samt hantering av vakans- och vikarietillsättning. Du ansvarar för att bemanning och schemahantering i system. För en god kvalitet så kan arbetstiderna komma att förläggas från tidig morgon till sen kväll för att bemanna och samordna. Du ska aktivt arbeta för en effektiv organisation med god kvalité och utveckla arbetet genom att prova nya tankar, idéer och projekt för att höja kvaliteten för brukare och skapa effektivitet. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där man kommer att ha nära samarbete. Rollen kommer att ha en stor kontaktyta med både interna och externa parter.

Kvalifikationer

Vi söker dig med Gymnasieexamen, exempelvis inom vård- och omsorgsprogrammet (GY11) eller administrativ inriktning. Du har erfarenhet från omsorg om personer med funktionsnedsättning och har gärna verksamhetsnära kunskap. Vi ser gärna att du har arbetat i liknande funktion, med kombinerad bemanning och hantering av assistans. Du har god kunskap gällande lagar såsom arbetstidslagen, arbetsmiljölagen och LSS. Du har god erfarenhet av schema och bemanning. Vidare är det viktigt att du har arbetat i lönesystem och att du lätt kan ta till dig nya system. Du behöver även kunna hantera Officepaketet väl. Vi ser även att du har grundläggande ekonomi kunskaper. Kunskaper inom rekrytering är meriterande. Vi söker dig som har förmåga att organisera, planera och arbeta på ett strukturerat sätt. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du har ett flexibelt sinne och kan vara lösningsorienterad. Vidare vill vi att du naturligt sätter brukaren i fokus, har en hög servicenivå samt har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du en god kommunikationsförmåga både verbalt och skriftligt.

Arbetsplatsen

Inom Vård- och omsorgsförvaltningen finns verksamhetsområdet omsorgen om personer med funktionsnedsättning som ger stöd till barn, ungdomar och vuxna personer med olika former av funktionsnedsättningar. Vi erbjuder olika slags stöd och service, exempelvis korttidshem och avlösarfamiljer för barn med särskilda behov, personlig assistans och mobila team. Vårt mål är att få varje brukare att bli så självständig som möjligt i sitt dagliga liv, och känna trygghet i det stöd hen får. Tillsammans med oss kan du skapa en omsorg med högsta kvalitet för våra medborgare och vi erbjuder ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.


Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Varaktighet: Tillsvidare

Antal platser: 1


Kontaktperson(er)

Afamia Elkhoury, Verksamhetschef

Mobil: 0708-86 11 33


Facklig(a) företrädare

Fackliga kontakter , Kommunal

Telefon: 08-530 610 00


Sista ansökningsdatum: 2019-06-19

Ange referensnummer: C28937


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 juni 2019