Störningsinformation:
Fortsatt hög vattenförbrukning
Dölj meddelande
Stäng meddelande

Ekonomiassistent leverantörsreskontra


Om arbetsplatsen

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad vid upphandlingsenheten som inkluderar leverantörsreskontra. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen. Befattningen ingår i gruppen för e-handel och leverantörsreskontra som består av en arbetsledare, en systemförvaltare, en verksamhetsutvecklare och tre ekonomiassistenter. Vi söker nu två ekonomiassistenter för att förstärka denna grupp vid vakanser. Bland arbetsuppgifterna ingår sedvanliga uppgifter kopplat till en central leverantörsreskontra: lägga upp leverantörer, hantera påminnelser, anslutning av leverantörer för e-faktura, avstämningar, rådgivning och stöd till ekonomer i förvaltningar och liknande arbetsuppgifter. Kommunen använder idag Proceedo som nytt inköps- och fakturahanteringssystem och i viss mån ekonomisystemet ROR. Mer och mer kommer frågor rörande inköp bli en del av vardagen då kommunen strävar efter att öka användning av e-handel och att effektivisera hela processen från beställning, leverans till betald faktura.

Kvalifikationer

• Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har en motsvarande praktisk erfarenhet. • Du har vana av liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av ett större ekonomisystem. • Vi ser det som meriterande om du arbetat i Proceedo eller Visma ROR. • Vi ser gärna att du arbetat i en större verksamheter eller organisationer och då arbetat i digitalt integrerade processer med hantering av leverantörsfakturor. Du är även duktig på avstämningar och motsvarande utredningsarbete. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Som person är du trygg i dig själv och har integritet. Du är också strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är van att planera ditt arbete i förväg, men kan också vara flexibel och anpassa dig till nya situationer. Du trivs med att arbeta i team och lyssnar, kommunicerar samt löser problem på ett konstruktivt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Antal platser: 2


Kontaktperson(er)

Peter Norén, Upphandlingschef

Telefon: 070-234 57 05

E-post: peter.noren@botkyrka.se


Anderz Petersson, Arbetsledare e-handel och leverantörsreskontra

Mobil: 070-2413956

E-post: anderz.petersson@botkyrka.se


Annika Wärnsäter, HR-specialist

Telefon: 070-188 69 46


Facklig(a) företrädare

Fackliga företrädare

Telefon: 08-530 610 00


Sista ansökningsdatum: 2020-07-05

Ange referensnummer: KS/2020:xx


Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 30 januari 2020