Gratis fixarhjälp – Botkyrkafixaren

Botkyrkafixaren hjälper till med enklare sysslor som kan vara tunga för dig, eller där du riskerar att ramla och skada dig om du skulle göra dem själv. Fixartjänsten är gratis och till för dig som är äldre eller har en funktionsnedsättning.

Daniel Aouat, leendes i grön kortärmad tröja.

Daniel Aouat, Botkyrkafixaren

Det här kan du få hjälp med

Botkyrkafixaren kan inte hjälpa till med sådant som kräver yrkeskunniga hantverkare. Däremot kan du få hjälp med enklare saker som att:

• byta glödlampor i taket
  • sätta upp och ta ner gardiner
  • borra eller spika upp tavlor
  • hämta saker från vind, källare eller höga skåp
  • ordna sladdar, mattkanter och halkskydd under mattor för minska risken för fallolyckor.

Botkyrkafixaren också ge tips om hur du kan öka säkerheten hemma. Om du vill kan Botkyrkafixaren kan göra en så kallad trygghetsrond där ni tillsammans går igenom din bostad.

Din trygghet är viktig

För att minska risken för smittspridning av covid-19 bär Botkyrkafixaren munskydd och håller avstånd under besöket hos dig.

Uppsökande verksamhet

Botkyrkafixaren ingår i kommunens uppsökande verksamhet. Det innebär att Botkyrkafixaren skickar information till alla som fyllt 75 år om vilket stöd kommunens äldreomsorg erbjuder. Botkyrkafixaren har också kontakt med intresseorganisationer och pensionärsföreningar.

Tjänsten är gratis

Botkyrkafixarens tjänster är gratis, men du betalar själv för eventuella materialkostnader.

Mejla en fråga
E-post: daniel.aouat@botkyrka.se

Ring för att boka tid
Telefontid vardagar klockan 8.00 –10.00. Övrig tid kan du lämna ett meddelande.