Timvikarie hos vård- och omsorgsförvaltningen

Välkommen till bemanningsenhetens sida med information till dig som är eller önskar bli timvikarie inom vård- och omsorgsverksamhet i Botkyrka kommun.

Vi är ”porten in till Botkyrka kommun” – många börjar som timvikarier och för rätt personer finns goda möjligheter att skapa sig en utvecklande karriär inom kommunen.

För att vi ska matcha varandras behov behöver du som timvikarie ha möjlighet att jobba minst två pass/vecka och sköta en kalender i ett system där du markerar när du kan jobba. Du behöver även tillgång till egen privat mobiltelefon samt mobilt bank-id.

Om bemanningsenheten

Bemanningsenheten är en helt kommunal verksamhet inom vård- och omsorgsförvaltningen, som har i uppdrag att serva anslutna verksamheter med vikarier som täcker upp för ordinarie omsorgspersonal vid korttidsfrånvaro upp till två veckor.

Till bemanningen hör hemtjänst, personlig assistans och en del övriga LSS-verksamheter såsom korttidsboende för barn, serviceboende och boendestöd. Dessutom ingår en kost- och måltidsenhet samt ett äldreboende och resten av äldreboendena i kommunen planeras att anslutas under hösten och vintern.

Så får du arbetspass

När du anställs som timvikarie får du inloggningsuppgifter till våra IT-system.

Du får dina arbetspass genom att lägga in dig som tillgänglig i vårt system för bemanning, Time Care Pool (TCP). Det är jätteviktigt att du håller din kalender i systemet aktuell och uppdaterad, det vill säga om du har lagt in dig som tillgänglig och du plötsligt får förhinder, så måste du ta bort din tillgänglighet den dagen. Om du blir sjuk tar du bort din tillgänglighet tills den dagen du är frisk och verkligen kan jobba igen. Detsamma gäller för VAB.

Du kommer få erbjudande om pass från vårt system som skickas ut på sms till din privata mobiltelefon och det är jätteviktigt att du svarar JA eller NEJ på det erbjudandet. Om du svarat JA behöver du invänta ett sms med passbekräftelse för att veta att just du blivit bokad på passet.

Om du har problem med och/eller frågor kring tillgänglighet så hör av dig till bemanningen. Ha alltid ditt lösenord tillgängligt i dessa kontakter.

Du får max jobba 165 tim/mån och du har eget ansvar att hålla koll på dina timmar.

Om du svarat fel på sms-förfrågan
Om du av misstag råkar svara fel på ett sms med passförfrågan, ring bemanningens gruppnummer omedelbart 08-530 611 50. Bemanningen kan bara se det första sms-svaret du skriver, om du skickar fler sms kommer vi inte kunna se det.

Aktuella lösenord – ett måste för att jobba på bemanningsenheten

En förutsättning för att du ska kunna jobba är att du har koll på ditt personliga användar-id och lösenord, som du får i samband med din anställning. Om du av någon anledning tappar bort dem behöver du själv kontakta IT-support i Botkyrka kommun på it-support@botkyrka.se alt 08-530 610 10. Till IT-support ska du uppge att du är anställd på Bemanningsenheten.

Utdrag ur belastningsregistret

För att kunna söka jobb hos bemanningsenheten behöver du begära utdrag ur belastningsregistret hos Polisen. Det gör du enklast på denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret (öppnas i nytt fönster)

Kontakta oss på bemanningsenheten

E-post: vof.bemanningsenheten@botkyrka.se

Telefon: 08-530 611 50, alla dagar även helg, 06:45-17:00

Bemanningsenheten har för närvarande sex administratörer samt en enhetschef, Maria Eliasson, som nås på 070 16 60 798

När du kontaktar bemanningen angående hjälp med till exempel tillgänglighet så måste du ange användar-id samt lösenord.

Du som redan är timvikarie

På Botwebb har vi samlat all information och alla verktyg du behöver för att jobba som timvikarie på bemanningsenheten inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du når dem på denna länk.

Du loggar in med din e-postadress och ditt lösenord.
Har du tappat bort ditt lösenord kontakta IT-support på it-support@botkyrka.se alt
08-530 610 10, ange att du jobbar på bemanningsenheten.

Kvinna som kliver ur en bil

Spontanansökan timvikarie

Vi tar gärna emot spontanansökningar från dig som vill jobba som timvikarie, även om vi inte har annonser ute på specifka tjänster just nu.