Få bättre koll på ditt företags ekonomi, kom på kostnadsfritt seminarium!

13 mars 2024

Näringsliv och företag

Hur påverkar dina beslut företagets resultat- och balansräkning? Varför är likviden ansträngd, trots framgångsrika affärer? Botkyrka kommun och Almi bjuder in till seminarium, den 23 april.

Tid: 23 april. Vi bjuder på frukost från 7.45.

Program: 8–9. Efteråt blir det mingel i 30 minuter, för den som vill.

Plats: Pingstkyrkan i Tumba, Gröndalsvägen 9

Anmälan: foretag@botkyrka.se, meddela gärna om allergier

Många företagare upplever att de inte har så bra koll på sitt företags ekonomi som de önskar. På seminariet går vi igenom hur man får bättre koll på sin företagsekonomi på ett enklare sätt är genom traditionella rapporter. Du kommer bland annat att få svar på frågorna:

• Hur påverkar mina affärsbeslut företagets resultat- och balansräkningar?
  • Trots framgångsrika affärer, varför är likviditeten ansträngd?
  • Inför en viktig satsning är jag osäker på hur den påverkar mitt företag.
  • Jag vill öka lönsamheten men har svårt att förstå ekonomiska rapporter och nyckeltal.

Efteråt kommer du att få en ökad förståelse för hur resultat- och balansräkningen hänger ihop och hur förändringar i företaget påverkar företagets nyckeltal, vilket underlättar din ekonomiska planering och uppföljning.

Som deltagare har du också möjlighet att boka en kostnadsfri workshop med analys av ditt företags siffror efter seminariet – en perfekt start på 2024.

Varmt välkommen!