Nu kan du låna portabla hörslingor från medborgarkontoret

22 april 2024

Stöd, omsorg och familj

Nu erbjuder vi portabla hörslingor för uthyrning till invånare och föreningar i Botkyrka kommun. Hörslingorna kan lånas ut från medborgarkontoren i Tumba, Hallunda och Alby.

En låda med hörslingor på ett skrivbord.

Nu kan du låna hörslingor från våra medborgarkontor.

De portabla hörslingorna är en viktig åtgärd för att öka tillgängligheten i vårt samhälle. Varje paket innehåller tio mottagare och en talarsändare, vilket gör det möjligt för personer med hörselnedsättning att aktivt delta i olika evenemang och sammanhang.

– Vi är jätteglada att kunna erbjuda detta till våra medborgare. Det är ett steg framåt för att skapa en inkluderande miljö där alla har möjlighet att delta fullt ut på lika villkor, säger Petra Sintorn, enhetschef för medborgarcenter.

Tillsammans arbetar vi för att göra Botkyrka till en mer tillgänglig plats för alla.

Logotyp för nedladdning

För er som vill använda Teleslinga-logotypen för att kommunicera att ni erbjuder hörslingor, går det bra att klicka på länken nedan. Högerklicka sedan på bilden och välj ”Spara som”.

Här kan du ladda ned Teleslinga-logotypen.