Entré och Arena

Entré och Arena är arbetsmarknadsinsatser för dig mellan 20 och 64 år som varken arbetar eller studerar och behöver stöd för att komma in på arbetsmarknaden.

Entré - ditt första steg

Entré vänder sig till dig som är 20-64 år, som varken arbetar eller studerar och behöver stöd för att komma in på arbetsmarknaden. Du kommer till oss på Entré genom att prata med din handläggare på ekonomiskt bistånd.

När du har genomgått ett program hos Entré på 2-6 veckor går du vidare till Arena.

Entré vänder sig till dig som:

• Bor i Botkyrka kommun
  • Inte arbetrar
  • Inte studerar på heltid
  • Behöver extra stöd för att komma in på arbetsmarknaden

Vi kan erbjuda dig stöd som :

• Ökade datorkunskaper för ditt jobbsöknade
  • Personlig utveckling
  • Ökad motivation
  • Förbättrade kunskaper i svenska språket
  • Att våga uttrycka sig och ta plats

Arena – vägen till arbete eller studier

Arena riktar sig till dig som 20-64 år, som varken arbetar eller studerar och behöver stöd för att komma in på arbetsmarknaden eller till studier. Du kommer till oss på Arena genom att prata med din handläggare på ekonomiskt bistånd. Du kommer att få genomgå programmet Entré innan du börjar hos oss.

Är du mellan 20-29 år så kan du söka dig direkt till Ungdomsjobb här.

Vi kan erbjuda dig stöd som:

• Kartläggning och motiverande samtal
  • CV-skrivning och intervjuträning
  • Arbete eller praktikplats
  • Studie- och yrkesvägledning

Arbete, studier eller praktik

Arbete, studier eller praktik. Vi stöttar dig att hitta praktik och arbete genom att matcha dig med rätt arbetsgivare. Idag samarbetar vi med många arbetsgivare inom Botkyrka och i hela storstockholm. Vi samarbetar även med Botkyrka vuxenutbildning, andra aktörer och myndigheter.

Relaterade sidor

Kontakta oss på Entré