Entré och Arena

Entré och Arena är arbetsmarknadsinsatser för dig mellan 20 och 64 år som varken arbetar eller studerar och behöver stöd för att komma in på arbetsmarknaden.

Entré

Entré vänder sig till dig som långtidsarbetslös. Du kommer till oss genom att prata med din socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Är du inte inskriven på Arbetsförmedlingen och mellan 20-29 år är du välkommen att höra av dig till oss.

Arena – vägen till arbete eller studier

Arena riktar sig till dig som 20-64 år, som varken arbetar eller studerar och behöver stöd för att komma in på arbetsmarknaden eller till studier.

Vi kan erbjuda dig stöd som:

• Kartläggning och motiverande samtal
  • CV-skrivning och intervjuträning
  • Arbete eller praktikplats
  • Studie- och yrkesvägledning

Arbete, studier eller praktik

Arbete, studier eller praktik. Vi stöttar dig att hitta praktik och arbete genom att matcha dig med rätt arbetsgivare. Idag samarbetar vi med många arbetsgivare inom Botkyrka och i hela storstockholm. Vi samarbetar även med Botkyrka vuxenutbildning, andra aktörer och myndigheter.

Relaterade sidor

Kontakta oss på Entré