Säga upp skola

I vår e-tjänst kan du som vårdnadshavare säga upp ditt barns skolplacering i grundskolan F–9. Detta behöver du göra om ditt barn ska flytta från Botkyrka kommun och inte ska gå kvar på skolan.

Om du har en skolplacering och vill byta till en annan skola inom Botkyrka kommun ska du inte använda denna e-tjänst, här finns mer information om byte av skola inom kommunen.

Säg upp plats på fritidshem

Kom ihåg att också säga upp eventuell plats på fritidshem, det sker inte automatiskt när du säger upp skolplaceringen. Du säger upp ditt barns plats på fritidshem i en annan e-tjänst.

Båda vårdnadshavarna måste signera

Om ni är två vårdnadshavare måste båda signera innan ansökan kan behandlas. Det är därför viktigt att du fyller i rätt kontaktuppgifter till den andra vårdnadshavaren. Den andra vårdnadshavaren meddelas via mejl om att logga in i e-tjänsten och signera med sin e-legitimation.

Om du inte har Bank-ID

Om du saknar Bank-ID, har skyddade personuppgifter eller saknar svenskt personnummer: kontakta din skola.