• Avbrott i miljöenhetens verksamhetssystem

För närvarande fungerar inte miljöenhetens verksamhetssystem. Vi kan för tillfället inte lämna upplysningar om ärenden hos miljöenheten eller lämna ut handlingar från miljö- och hälsoskyddsnämnden. Mer information.

Öppna förskolan i Tullinge

Varmt välkomna till Öppna förskolan!

Barn från 0-6 år (tills man börjat förskoleklass) och medföljade vuxen.

Öppettider:

Barn 0-6 år (tills man börjat förskoleklass)

Måndag 9:00-12:00

Tisdag 11:00-12:00

Onsdag 13:00-15:30

Torsdag 9:00-12:00

Barn 0-18 månader

Tisdag 13:00-15:30

Baby 0-7 månader

Onsdag: 10:00-12:00

Schema

Sångstund kl. 10:00 och 14:00

Måndagar kl. 13:00-15:00 är det öppet för föranmälda till olika teman.

Anmälan görs via telefon eller mejl. Se kontaktuppgifter nedan.

Tisdagar: Föräldragrupp för nyblivna föräldrar med BVC-sköterska kl. 9:00-11:00. Endast föranmälda via BVC.

Fredagar: Kurs i Spädbarnsmassage, för dig med bebis cirka 3 månader, endast föranmälda. Är du intresserad? Kom förbi så berättar vi mer eller ring 072-733 38 40.

• Följ oss gärna på Instagram: @familjecentraltullinge

Händer hos oss:

Onsdag 8/5 kl. 10:45 Dietisten besöker oss och du kan ställa frågor som rör små barn och mat, tex. om matintroduktion.

Torsdag 9/5 Röd dag – Öppna förskolan är stängd.

Teman på måndagar kl. 13-15. OBS! Föranmälan till: oppnaforskolan.tullinge@botkyrka.se

Måndag 13/5 Vi gör hand och fotavtryck på papper. Föranmälan behövs.

Måndag 20/5 Gör en egen pekbok till ditt barn. Ta med ca 10 foton på nära och kära eller saker som barnet tycker om, så laminerar vi dem till en liten bok. Föranmälan behövs.

Måndag 3/6 Vi gör textiltryck. Ta med eget tyg som du kan göra tryck på, till exempel: body, handduk, örngott, t-shirt. Föranmälan behövs.

Föräldraträffar ABC 0-2 år

Träffarna bygger på forskning om föräldraskap och handlar om hur du kan stödja ditt barns utveckling och hantera utmaningar som förälder. Innehållet i träffarna är anpassat för föräldrar till barn som har börjat upptäcka världen lite mer på egen hand. För mer information och anmälan, kontakta Öppna förskolan eller läs mer på www.botkyrka.se/stod-trygghet-och-familj/familj/traffar-for-foraldrar-och-andra-viktiga-vuxna/abc-0-2-ar

Välkommen!

Tillsammans hjälps vi åt att träffas smittsäkert vilket innebär:

• Vi håller avstånd
  • Noga med handhygien
  • Stannar hemma vid sjukdomssymtom

Varmt välkomna!

Öppna förskolan i Tullinge är en del av Tullinge Familjecentral. Läs gärna mer om Botkyrkas familjecentraler här.

Kvällsvägen 1

E-post oppnaforskola.tullinge@botkyrka.se

Sjuk? Stanna hemma

Vi vill påminna om att stanna hemma vid minsta symtom.

Ni är varmt välkomna till vår verksamhet på öppna förskolan när ni är friska och symtomfria.